1600 zł za semestr
3 semestry, 320 godzin+60 godzin praktyki
Opłata rekrutacyjna 200 zł
Osoba zainteresowana tymi studiami musi mieć przygotowanie pedagogiczne
Adresaci:
studia kierowane są do absolwentów studiów wyższych przede wszystkim pedagogów, nauczycieli oraz innych osób zainteresowanych tą tematyką.
Cel studiów:
celem studiów jest przygotowanie nauczycieli do organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, prowadzenia działań nastawionych na pobudzanie psychofizycznego i społecznego ich rozwoju od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Program studiów:
- Biomedyczne podstawy rozwoju małego dziecka
- Psychologia rozwojowa
- Surdopedagogika
- Tyflopedagogika
- Pedagogika specjalna
- Spektrum zaburzeń autystycznych
- Oligofrenopedagogika – edukacja i rewalidacja osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Wybrane zagadnienia z logopedii
- Diagnoza psychologiczno- pedagogiczna
- Diagnoza potrzeb dziecka i jego środowiska
- Integracja sensoryczna
- Metody pracy we WWRD ( W.Scherborne, M. Montessori)
- Symulacja fukncji motorycznych, wzrokowych i słuchowych - elementy Metody Krakowskiej
- Stymulacja rozwoju języka z zastosowaniem symultaniczno-sekwencyjnej metody czytania
- Elementy arteterapii w pomocy psychologiczno- pedagogicznej
- Trening umiejętności wychowawczych
- Rehabilitacja ( Metoda Wojty, NDTBobath)
- Pomoc psychologiczna rodzinie dziecka z WWR
- Prawne podstawy rehabilitacji i edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Narzędzia w diagnostyce psychologiczno-pedagogicznej we wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca
- Projekt zaliczeniowy